Elindult a kormányhivatalok ügyfélszolgálati munkatársainak képzése

Ajánljuk - 2010-11-08

A budapesti Duna Palotában tartott pénteki indítóértekezlettel elkezdődött a kormányhivatalok ügyfélszolgálati munkatársainak képzése. A részben jelenleg is a területi közigazgatásban dolgozó munkatársak tájékoztatást kaptak a kialakuló új közigazgatási szerkezetről és munkájuk jellegéről.

A 2011. január 1-jén létrejövő fővárosi és megyei kormányhivatalok számos korábbi területi szakigazgatási szervezetet integrálnak. Ezzel egyidejűleg megkezdődik az egyablakos ügyintézés kiépítése, a magyar közigazgatás legnagyobb horderejű átalakítása. A kormány az ország 29 pontján hoz létre integrált ügyfélszolgálatokat, úgynevezett kormányablakokat.

    Bár a területi közigazgatási szervek jelentős része ma is rendelkezik ügyfélszolgálattal, ezek eltérő színvonalú és tartalmú megoldásokkal, térben sem szervezetten léteznek, nem képeznek általános rendszert.

    A kormányablakok kinyitásával a Kormány hosszú távú célja az ügyfélszolgálatok olyan hálózatának kiépítése, melynek egységei azonos szakmai sztenderdek szerint működnek, az ügyfeleknek tartalmukban és színvonalukban is hasonló szolgáltatást nyújtanak. Ezen ügyfélszolgálatok az általános közigazgatási tájékoztatásban és a konkrét ügyek egyre bővülő körében tudnak majd segítséget adni januártól, felszereltségükben, arculatukban, az ott dolgozók képzettségében és segítőkészségében is kiemelkedőek lesznek. A kormány 2013. év végéig teljesítendő célja, hogy a polgárok egy helyen, a kormányablaknál intézhessék majd legtöbb ügyüket, ahelyett, hogy mint eddig, hivatalok sokaságát keressék fel.

 

    Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium Kormányzati Kommunikációért Felelős Államtitkárság

OS