Közlekedési társaság helyett hazugsággyár: már Demszky Gábort is meghazudtolta a BKV

Ajánljuk - 2007-10-04

 Az elmúlt napok kommunikációja a Combino-ügyben nyújtott, a menedzsment leváltását hozó hazugságsorozatot is alulmúlta a BKV részéről. Az alábbiakban a BKV elmúlt napokban tett három legsúlyosabb hazugságára szeretnénk felhívni a figyelmet:

Volt-e olyan ígéret Antal Attila kinevezésekor, hogy nem lesz járatritkítás?

 

 "Sem én, sem a vezérigazgató ilyet soha nem mondtunk."

(Regőczi Miklós, kommunikációs vezérigazgató-helyettes, Nap-Kelte, M1, 2007. október 4.)

 

"Szó sincs járatritkításról."

(Antal Attila vezérigazgató, Index.hu, 2006. december 21., "Nem tervez járatritkításokat a BKV-vezér" c. interjú)

 

Volt-e olyan célkitűzése Antal Attilának, hogy nullszaldóssá teszi a közlekedési társaságot 2008-ra?

 

"Regőczi viszont elmondta, hogy Antal nem ígérte a nullszaldót, hanem a néhány milliárdos veszteséget tartotta elképzelhetőnek."

("Újabb ötletek a BKV járatok ritkítására", Index.hu, 2007. október 1.)

 

"Az a célunk, hogy az első üzleti év – ez vélhetően a 2008-as évet jelenti – üzemi eredménye nullszaldós, nullszaldó körüli értékre legyen képes. Erre vonatkozóan készítettük az egész tervünket, mely kiterjed az alapvető üzleti és a támogató folyamatokra is."

(Antal Attila vezérigazgató, a Fővárosi Közgyűlés Gazdasági Bizottságának, illetve Városüzemeltetési Bizottságának közös tanácskozásán, a "Tájékoztató a BKV Zrt. középtávú stratégiai és intézkedési tervéről" c. napirend tárgyalása során, 2007. április 25., idézet a szószerinti jegyzőkönyvből)

 

 

Múlt hét szerdai (2007. szept. 26.) sajtótájékoztatóján mondott-e olyat Demszky Gábor, hogy nem lesz járatritkítás?

 "Nem, semmi ilyet nem mondott, az MTI-ben hozták le ezt a hírt, de azonnal helyesbíteni kellett."

(Regőczi Miklós, kommunikációs vezérigazgató-helyettes, Nap-Kelte, M1, 2007. október 4.)

"[Demszky] A BKV járatritkítási ötlete kapcsán leszögezte, a főváros nem tervez járatritkítást. Mint mondta, aki ezzel riogat, annak tudnia kell, hogy a BKV paraméterkönyv, illetve szerződés alapján dolgozik a fővárossal, amely elvár egy teljesítményt. "

(Index tudosítás, MTI alapján, 2007. szeptember 26., "Új körút építését tervezi a főváros" címmel, helyreigazítására nem került sor. A sajtótájékoztatón egyébként számos újságíró mellett, az ügy súlyára tekintettel a VEKE vezetői is részt vettek, a főpolgármester pontosan ezt mondta.)

 

További BKV-hazugságok a veke.hu-n.

 

A BKV hazugságainak véget kell vetni, egy közszolgáltató cég részéről elfogadhatatlan ez a magatartás. Felkérjük Demszky Gábor főpolgármestert, hogy állítsa le a BKV hazugsággyárát, ne hagyja, hogy az általa elmondottakat a BKV arcátlanul letagadja és ne hagyja, hogy a hamis érveléssel alátámasztott, szakmai hibáktól hemzsegő járatritkítási csomagot bevezesse a BKV. Aba Botondnak a 2005-ös járatritkítás a prémiumába, a Combino-ügy kapcsán a cég mellébeszélése pedig az állásába került. Itt az ideje, hogy a BKV-nál ismét súlyos következményei legyenek a közvélemény félrevezetésének és a városvezetés meghazudtolásának.

    Kiadó: Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület

(OS)