A Szentkirályi Ásványvíz tavaly 13 százalékkal növelte árbevételét

Befektetés - 2012-03-05

A Szentkirályi Ásványvíz Kft. tavaly 13 százalékkal 6,05 milliárd forintra növelte árbevételét, 2012-ben is ehhez hasonló, 14 százalékos növekedést várnak. A társaság 2011-re 9,6 százalékos árbevételnövekedést tervezett.

    A vállalat tavaly – a több mint 161 millió liter eladásával –  mennyiségben 12 százalékkal többet teljesített, mint 2010-ben.

A cég 2011-ben nem emelte fogyasztói árait, viszont komoly költségeket fordított innovációra a kereskedelmi aktivitás és ezzel a forgalom növelése érdekében is. Elsősorban ennek hatására a Szentkirályi adózás előtti eredménye elmaradt a 2010-hez viszonyítva.

    Az ACNielsen Piackutató Kft. adatai szerint a kumulált magyar kiskereskedelmi ásványvízpiac 2011-ben mennyiségben 0,5 százalékot, értékben 4,7 százalékot nőtt 2010-hez képest. Egy évvel korábban a piac mennyiségben 1,7 százalékot, értékben 6,2 százalékot esett vissza az előző évhez viszonyítva.

    A mostani kimutatás alapján a Szentkirályi és az Emese ásványvizeknek köszönhetően a Szentkirályi Ásványvíz Kft. az előző évekhez hasonlóan, értékben tartja kumulált kiskereskedelmi piacvezető pozícióját.

    A hotelek, éttermek, kávézók (HoReCa - Hotels, Restaurants, Cafes) területén a Szentkirályi saját kereskedelmi csapata által látogatott boltszáma 117 százalékkal nőtt 2010-hez képest. A gasztro üveges termékek esetében az áremelés ellenére 19 százalékos volumen-növekedést realizált literben, árbevételben pedig 46 százalékkal többet teljesített.

    A hazai márkák összefogása érdekében a társaság az idén együttműködéseket kezdeményez magyar cégekkel. A Szentkirályi elsőként az MVM Partner Zrt.-vel fogott össze, hogy felhívja a figyelmet a környezetvédelem és a megújuló energiák fontosságára.