Magyar Posta: változtak a csekkbefizetés szabályai

Belföld - 2017-06-27

Egy június 26-án hatályba lépett Európai Uniós rendelet alapján egyes csekkek használatához személyi igazolványt és lakcímkártyát kell felmutatni - közölte a Magyar Posta kedden.

Továbbra sincs adatrögzítési kötelezettség az M (mentes) jelzésű csekkeknél, ezek többnyire adó, pénzbírság, illetékek befizetésére használt hatósági csekkek.

Az FM (feltételesen mentes) jelzésű csekkeknél - ilyenek a közüzemi fehércsekkek és a sárgacsekkek - 300 000 forint felett szükséges a személyazonosítás.

Ha a csekken egyik jelzés sem szerepel, akkor összeghatártól függetlenül szükséges a személyazonosság ellenőrzése, ilyen esetben személyi igazolványt és lakcímkártyát kell felmutatni.

Ha a csekken nincs jelzés, személyi igazolványt és lakcímkártyát kell felmutatni.

A Magyar Posta a változást a cég honlapján, illetve a postákon hirdetményben tette közzé.