Egészségügyi rendszer átalakítása:jobb szolgáltatások

Egészségügy - 2007-11-13

Az emberek jobb szolgáltatást kapnak az egészségügyi rendszer átalakítása után, úgy, hogy közben egy fillérrel sem kell többet fizetniük. Nincs ugyanis járulékemelés, és a befektető jelenléte a pénztárakban - nem a biztosítóban, hiszen az továbbra is állami marad - arra ösztönzi az egészségügyi szolgáltatókat, hogy jobb minőségben dolgozzanak az ügyfeleikért, a járulékfizetőkért.

Közben az állam is betölti garanciális szerepét. Azt továbbra is az Országgyűlés dönti el, hogy mennyi járulékot kell fizetni, és azért milyen szolgáltatások illetik meg az embereket. Arról is az állam dönt majd, hogy mennyi pénzt kapjanak a pénztárak, hiszen a polgárok nem a pénztáraknak fizetnek majd.

 

A változtatással tehát nem kevesebb, hanem több lesz a szolidaritás a rendszerben, erősödik a nemzeti kockázatközösség. Ezt jelenti, hogy az új rendszer nemcsak felszínre hozza a ma még meglévő egyenlőtlenségeket, hanem eszközt is ad ezek kiegyenlítéséhez.

Néhány példa azokra a garanciákra, amelyek a polgárokat védik.

 

A választás szabadsága csak az embereket illeti meg, a pénztárakat nem! A biztosítottak szabadon választhatnak a pénztárak közül, viszont a pénztárak kötelesek minden jelentkezőt fogadni.

 

 Aki nem választ a pénztárak között, azt a területileg illetékes pénztár köteles biztosítani.

 

 Lesz lehetőség átlépésre a pénztárak között, ha az ember elégedetlen a szolgáltatójával.

 

 Az Egészségbiztosítási Felügyelet folyamatosan ellenőrizi a pénztárak működését, és garantált az ellátási szolgáltatások változatlansága is.

 

 Mindenki kötelezően biztosított lesz, azaz senki sem marad ki - egyedül azok, akik csalni próbálnak, és a többiek pénzén akarnak potyautasként ellátást kapni. Az új rendszer garantálja, hogy biztosítottak maradnak a gyermekek, a nyugdíjasok, a GYES-en és a GYED-en levők, valamint a szociálisan rászorulók is, hiszen után az állam fizeti be a havi fix összegű járulékot.

 

 

 

Az új rend a lakosság számára semmiféle plusz terhet nem jelent. Az átalakítási, beruházási költségek finanszírozásában viszont új szereplő jelenik meg, a pénztárak.

 

 A pénztárak nem kapnak semmilyen garanciát a nyereségre. Nincs garancia arra az esetre sem, ha a biztosított polgárok elmennek egy szolgáltatótól, mert elégedetlenek vele.

Daróczi Dávid

kormányszóvivő