Súlyos bírság     

Fogyasztóvédelem - 2008-11-05

Első fokon a GVH számára kedvező döntés született a komoly bírság kiszabásával záruló – fogyasztók megtévesztése kapcsán hozott határozat miatt indított – perben. A Metro Kereskedelmi Kft. 2006 decemberében megjelentetett reklámújságjában, szórólapjain és internetes oldalán többféleképpen is megtévesztette a fogyasztókat.

Egyrészt olyan termékeket hirdetett, amelyek egyes áruházakban nem voltak kaphatóak az akció kezdetén, illetőleg amelyekből nem állt rendelkezésre kellő nagyságú készlet.

 

Másodsorban akciós árú termékként hirdetett olyan árukat is, amelyeket a korábbival azonos vagy annál magasabb áron értékesített. Harmadszor pedig a kültéri mini fényháló esetén régi árként egy korábbi, az akciót közvetlenül megelőző árnál magasabb árat tüntetett fel. Mindezek miatt a Metro 35 millió forintos bírságot fizetett. A Fővárosi Bíróság első fokon elutasította a Metro keresetét.

 

(GVH/Mai Piac)