Egyetlen előny származik a mostani élelmiszerbotrányból: emberek milliói kezdenek figyelni arra, hogy mikor, hol, mit vásárolnak. Sajnos, igyekezetük kevés, ha a kereskedők egyetlen célja a nyereség mindenáron való növelése.
Az agresszíven terjeszkedő kereskedelmi láncok vezetői tudják: munkahelyük addig tart, amíg a nyereséget a tulajdonosok által elvárt mértékben tudják növelni. Ennek legegyszerűbb módja az alacsony árak kikényszerítése a beszállítóktól és azt követően - ahogy lehet - a minél magasabb áron történő eladás.
Az olcsóság követelménye okozza, hogy a másutt lejárt, ehetetlen, ott eladhatatlan termékek garmadáját nálunk még megpróbálják elsózni. Tehetik, mert amíg kevesen engedhetik meg maguknak a márkás, jó minőségű áruk vásárlását, lesz vevő ezekre a minősíthetetlen termékekre.
Az átcímkézés igazi veszélye mégis abban rejlik, ha a vásárló megunja a kész átverés magyar üzletekben folytatott szappanoperájában a balek szerepélt alakítani, s visszatér (ha tud) a házilagos termékekre, vagy kevesebb, de minőségileg garantált árut vesz.
Akkor majd a nagy láncok is rájönnek arra, hogy az üzlet garanciája nem az olcsón venni és haszonnal eladni elv alkalmazása, hanem az elégedett vásárló.
Hajdu István