Országosan és a fővárosban is emelkedett a kerékpározók aránya egy felmérés szerint

Közérdekű - 2020-10-02

Országosan 70-ről 71 százalékra emelkedett a rendszeresen vagy alkalmanként kerékpárt használók aránya, Budapesten viszont 6 százalékponttal, 57 százalékra nőtt ez az arány az elmúlt két évben - derül ki a Magyar Kerékpáros Klub megbízásából készült online reprezentatív felmérésből, amelyet pénteken mutattak be Budapesten.

A vizsgálatot július-augusztusban a felnőtt lakosság körében 3000 ember bevonásával a Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet végezte az Aktív Magyarország támogatásával.

Halász Áron, a kerékpárosklub szóvivője elmondta, a megyeszékhelyen élők 70 százaléka, a községekben lakóknak pedig 77 százaléka kerékpározik. Életkor szerinti bontásban a legtöbben a 18-29 éves korosztályból, a legkevesebben pedig a 60 évesnél idősebbek közül kerékpároznak
Elektromos rásegítésű kerékpárokat kapott a Bükki Nemzeti Park. MTI/Komka Péter

A felmérés arra is rámutatott, hogy 2020-ra 30-ról 34 százalékra nőtt azok aránya, akiknek fontos, hogy kijelölt kerékpárúton, kerékpársávban tudjanak közlekedni. Budapesten ez az arány - vélhetően a magas autóforgalom miatt - elérte a 48 százalékot.

Mindezt megerősítette, hogy a válaszadók egy öt pontos skálán a kerékpározást leginkább nehezítő körülményként 3,9-re a nagy autóforgalmat, az autósok agresszív viselkedését, 3,8-ra pedig az autós forgalomtól elkülönített kerékpáros útvonal hiányát értékelték.

A vizsgálatban idén először azt is megkérdezték a válaszadóktól, hogy kormánypárti vagy ellenzéki szavazók-e, a válaszokból kiderült, hogy a kerékpározás párthovatartozástól független, hiszen előbbieknek 70 százaléka, utóbbiaknak pedig 71 százaléka nyilatkozta, hogy kerékpározik - ismertette Halász Áron.

Hann Endre, a Medián ügyvezető igazgatója hozzátette, a téren sem volt különbség kormánypárti és ellenzéki szavazók között, hogy mennyire támogatnák azt, hogy az állam vagy az önkormányzatok a jelenleginél többet költsenek a kerékpáros közlekedési lehetőségek fejlesztésére.

A kormánypárti és ellenzéki válaszadók azt is egyaránt fontosnak találták, hogy az állam vagy az önkormányzatok pénzügyi eszközökkel támogassák a kerékpárral munkába járókat.