Az európaiak túlnyomó többsége, 78 százaléka szerint a digitális készségek oktatására ugyanolyan figyelmet kell fordítani az iskolákban, mint az olvasásra, a matematikára és a természettudományokra - derült ki az Európai Bizottság megbízásából készített és csütörtökön közzétett Eurobarométer-felméréséből.
A felmérés szerint a megkérdezettek 92 százaléka egyetértett azzal, hogy az iskoláknak nagyobb szerepet kell játszaniuk abban, hogy megtanítsák, miként lehet megbirkózni a digitális technológiák mentális egészségre és jóllétre gyakorolt lehetséges negatív hatásaival.
A megkérdezettek 69 százaléka támogatta az okostelefonok iskolai betiltását, emellett 87 százalék volt azok aránya, akik kifejezetten az iskolai tanulásra tervezett digitális technológiák előmozdítása mellett érveltek. A válaszadók 54 százaléka elismerte, hogy a mesterséges intelligencia előnyökkel és kihívásokkal is jár a tanítás és a tanulás számára.
A válaszadók 49 százaléka végezetül úgy vélekedett, hogy az EU-nak szerepet kell játszania a digitális technológiák oktatásban való használatára vonatkozó normák meghatározásában, például az adatvédelem vagy a mesterséges intelligencia terén.
Az Európai Bizottság végezetül közölte, a testület 2026-ban oktatási csomagot fog elfogadni, amely magában foglalja majd a digitális oktatás és készségek jövőjére vonatkozó, 2030-ig szóló ütemtervet is.