Europ Assistance: a külföldre utazó magyarok közül tízből négyen kötnek mindig utasbiztosítást

Pénzügyek - 2025-06-12

A magyar lakosság 44 százaléka kétévente utazik külföldre, közülük azonban csak tízből négyen kötnek mindig utasbiztosítást, míg minden harmadik ember valamilyen speciális esetben: síelés vagy ismeretlen országba történő utazásnál él ezzel a lehetőséggel - közölte friss, reprezentatív kutatása alapján az Europ Assistance csütörtökön.

Az idén májusban zárult kutatás a 18-69 éves magyar lakosság utasbiztosításokkal összefüggő hozzáállását, preferenciáit, valamint fogyasztói viselkedését és utazási szokásait vizsgálta.

A közlemény idézte Elek Andrea Évát, az Europe Assistance Magyarország Kft. ügyvezetőjét, aki elmondta: kutatásuk rávilágít, hogy a magyarok komoly értéket látnak az asszisztenciaszolgáltatásokban, viszont a külföldi nyaralások során még mindig sokan nem gondoskodnak a megfelelő védelemről, így pedig nagyot kockáztatnak.

A nyaralási szezonban indulás előtt mindenképpen érdemes felkészülni a váratlan helyzetekre is és megtenni a szükséges lépéseket a gondtalan kikapcsolódás érdekében - áll a közleményben.

Arra is kitértek, hogy sokan autóval indulnak útnak a nyári vakációra. A lakosság csaknem háromnegyedének háztartásában van saját autó, minden ötödik ember háztartásában több is.

Az autósok harmada tervez idén külföldi autós nyaralást, miközben a tulajdonosok 53 százaléka semmilyen asszisztenciaszolgáltatással nem rendelkezik. Ők nem várt baleset, műszaki meghibásodás esetén magukra maradnának a nyaraláson. Jelezték ugyanakkor, hogy az autósok 91 százaléka hasznosnak tartja az autós asszisztenciaszolgáltatást. A 0-24 órában hívható segítséget, a gépjármű-hazaszállítást és a helyszíni javítást a külföldi utakra induló autósok legalább kétötöde vonzónak találja.

A kutatás azt is vizsgálta, milyen költségekkel jár a külföldi utazás alkalmával felmerülő káreset elhárítása és milyen félelmek sújtják az autósokat. A műszaki probléma javítása az érintett autósok 39 százalékánál 250 ezer és 500 ezer forint közötti összegbe került. Leginkább a megfelelő szakemberek és szerviz megtalálásától, a túl magas javítási költségektől és a lassú szervizeléstől félnek az autóval rendelkező és legalább két évente külföldre utazó magyarok.

Timár Gábor Szabolcs, az Europ Assistance operációs vezetője a közleményben arra hívta fel a figyelmet, hogy az utazásokhoz kötött asszisztenciaszolgáltatás biztonságot nyújt: legyen szó orvosok vagy szakemberek eléréséről, szervizek könnyű és gyors megtalálásáról.

Az Europ Assistance a világ egyik legjelentősebb hálózattal rendelkező asszisztenciaszolgáltató cége, amely a világ 208 országában 750 000 szolgáltatóból álló partnerhálózattal és 57 segélyközponttal rendelkezik. A csaknem 12 000 munkavállalót foglalkoztató cégóriás a Generali csoport tagja.

Az Europ Assistance világszerte 300 millió ügyfél számára nyújt segítséget a nap 24 órájában szerződött szolgáltató partnerhálózata segítségével. Fő tevékenységi területe az utazási asszisztenciaszolgáltatás mellett a gépjárművel összefüggő segítségnyújtás is.