Az EMPAMO részt vett a BKV fórumán!

Mozgalmunk is meghívót kapott más civil szervezetekkel egyetemben a BKV sajtófórumára.

A fórumon paraméterkönyvi elképzeléseit ismertette a BKV. Mint kiderült, a Főváros 8,15 milliárd Ft-ot von el a cég jövő évi költségvetéséből. A Főváros és a BKV elképzelése szerint járatritkítással, amit alig két hónapja még olyan intenzíven tagadtak, jegyáremeléssel, a nyugdíjas kedvezmény megszüntetésével ellensúlyoznák a kieső bevételt.

 Budapest vezetői folyamatosan azt szajkózzák: tegyük le az autót, üljünk át a BKV-ra . Ez álságos propaganda, ha ugyanakkor a járatok ritkulnak! A fórumon a VEKE vezetője mutatott rá leleplező hozzászólásában a tényre - a BKV ismét lebukott. Az EMPAMO kifejtette azt a már többször hangoztatott véleményét, miszerint ha a közterületi fizetőparkolás üzemeltetésével törvénytelenül és erkölcstelenül megbízott magán cég, a centrum Kft. által termelt profitot a köz javára fordítanánk, a mintegy 10 milliárdos éves árbevétel nemcsak fedezné a BKV hiányzó milliárdjait, hanem jutna fejlesztésre is. Ilyen módon az adónkból épült közterületeink horribilis parkolási haszna nem magáncégek zsebében tűnne el, hanem kiegészíthetné a fővárosi és a BKV büdzséjének hiányát!

 

Mozgalmunk felvetésére ezúttal sem kaptunk választ. Változatlanul csak azok a fantáziátlan elképzelések maradtak fenn, melyeket a járatritkítás, jegyáremelés, nyugdíjas kedvezmény megszüntetése jellemez, és az (autósok és autótlanok) újabb értelmetlen sarcolása: a dugó-, vagy behajtási díj (adó). Mozgalmunk számtalanszor mutatott rá, hogy ha ez az értelmetlen intézkedés megtörténik, az ismételten azokat a társadalmi rétegeket terheli, akik már így is tűrőképességük határán vannak! A dugódíj vagy behajtási díj inflációgerjesztő hatású, az autósok járulékos költségei megjelennek a szolgáltatások, az élelmiszerek, a használati tárgyak áraiban is!

 

Ha netán megvalósul, gazdasági káoszt, a munkaerőpiac további torzulását, elszegényedést fog okozni. Egyes zöld szervezetek ferdített, hiányos tanulmányaival ellentétben az autóstársadalom terhei már így is irreálisan magasak! Az EMPAMO változatlanul kardoskodik amellett, hogy a behajtási, dugó- díj (adó) bevezetése Budapest jelenlegi közlekedési szerkezetében ésszerűtlen és elképzelhetetlen. Nem véletlen, hogy a világ nagyvárosainak csak töredékében vezették be, néhány esetben a bevezetést követően eltörölték, valamint, hogy a nagyvárosok döntő többsége határozottan elutasítja.

Gyakran emlegetik példának Londont, (Mint tudjuk, a londoni behajtási díj egész London területének csak 2,43 %-át teszi ki ) de a mostani fórumon egy szó sem esett arról, hogy az angol főváros kitiltja a dieselmotoros autóbuszokat és haszongépjárműveket egész Nagylondon területéről. A tiltás a tömegközlekedésben részt vevő járművekre is vonatkozik, sőt, egyes elemzők szerint elsődlegesen rájuk. Elgondolkodtató, milyen helyzetbe kerülne nálunk a BKV egy ilyen környezetvédelmileg fontos döntés következtében.

Az EMPAMO részéről többször is jelzésre került, hogy hiányoznak a P+R, P+B parkolók, illetve rámutatunk arra tényre, hogy még a távoli jövőben építendő ilyen létesítményekre vonatkozó ígéretét is visszavonta a főváros vezetése. (Nem épül meg a P+R például híres-hírhedt 4-es Metró állomásaihoz sem!) Az EMPAMO változatlanul értetlenül áll a jelenleg zajló várospusztító folyamattal szemben, amelynek lényege: fővárosunk vezetése a szakmai érvek félretolásával, politikai döntések mentén, költségelvonással el kívánja pusztítani Budapest tömeg- és egyéni - közlekedését!

 

 Kiadó: Emberibb Parkolásért Mozgalomos