Az elmúlt hét év: Magyarország számokban 2010 – 2016 (3.rész)

Jegyzet - 2017-01-17

cheap jerseys nba

Cheap Jerseys

Cheap Jerseys free shipping

cheap jerseys nfl

Tömegközlekedés

A jegyár Budapesten 2010-ben 320 Ft, 2016-ban pedig 350 Ft volt. A régióban a menetjegyárak a következők voltak 2016-ban. Szófia: 158 Ft; Bukarest: 90 Ft; Varsó: 240 Ft; Prága: 275 Ft. Tehát a helyzet keleten továbbra is változatlan, mi vagyunk a legdrágábbak.

Egy kilométer autópálya ára

A Gyurcsánykormány alatt hírhedt volt a túlárazás, ennek mértékéről azonban máig nincsenek mértékadó tanulmányok. Érdekes, hogy Németh Lászlóné, 2010-2014 közötti fejlesztési miniszter szerint a Magyarországon épített autópályák kilométerenkénti ára folyamatosan csökkent a Gyurcsány-kormány alatt, és 2010-re átlagosan 1,8 milliárd Ft-ba került. Ehhez képest a szintén Németh Lászlóné vezette minisztérium szerint az autópálya-építések fajlagos kilométerköltsége 2013-ra 2,3 milliárd Ft-ra nőtt. De voltak szakaszok, ahol majdnem elérte a 4 milliárd Ft-ot is.

Hány percet kell dolgoznunk egy Big Macért?

Válság ide vagy oda, a változás egyértelműen pozitív: 2009-ben 59-et, 2015-ben már csak 44-et. Igaz, ezzel továbbra sem előzünk meg senkit sem a régióban, Bukaresttel vagyunk egy szinten. Fontos azt is kiemelni, hogy a Big Mac-index a városokra koncentrál, és amíg Budapest egyértelműen felzárkózik, addig a vidék folyamatosan lemarad az Unió többi tagállamához képest. És ez a romló tendencia ugyanúgy fennmaradt az elmúlt hét évben, mint előtte bármikor.

A tényleges egyéni fogyasztás (actual individual consumption – AIC) az elfogyasztott javak és szolgáltatások összege, amely tartalmazza a kormányzat és a nonprofit intézmények által a háztartásoknak n

.2010-ben 144%; 2014-ben 143%

A 100% itt az EU-átlagot jelenti. Csak Budapest áll az EU átlagon felül, a második megye – Győr-Moson-Sopron – is csupán 77%-on áll. Az előzőek fényében érdemes továbbá kiemelni, hogy a legjobban teljesítő magyar régió – ahol 2010-hez képest romlott a helyzet ilyen téren – mire elég a V4-es versenytársainkhoz képest. 2014-ben ugyanebben a kategóriában Prága: 173%, Pozsony: 187%, Varsó 197%. Igaz, Budapest esetében a régió része Pest megye is.

Forrás:

www.ujegyenloseg.hu

3.rész

Folytatjuk