Az EPF célkitűzései:

...kontra - 2010-03-30

1. A közösségi közlekedésnek nagyobb szerepet kell játszani a belföldi és nemzetközi

közlekedésben Európában; különösen fontos, hogy segítségével régiók

újjászülethessenek, a társadalmi összefogás erősödjön, javuljon környezetünk állapota,

takarékosabb legyen az energiafelhasználás, csökkenjen a károsanyag-kibocsátás és

növekedjen a relatív biztonság.

2. A viteldíjaknak, a tarifarendszernek és a kapcsolódó pénzügyi intézkedéseknek aktívan kell ösztönözniük a vasút és más közösségi közlekedési mód használatát.

3. A környezetbarát közösségi közlekedési módokat előnyben kell részesíteni.

4. Ahol lehetséges, az utazások közötti csatlakozásokat utasbarát és garantált átszállási

kapcsolatokkal kell biztosítani, meghiúsulásuk esetére megfelelő alternatívával.

5. A menetjegyvásárlásnak egyszerűnek kell lennie: bármelyik országból lehessen

bármelyik másik országba szóló ülő- illetve hálókocsi-helyet váltani. Több módon és

helyszínen kell biztosítani a jegyvásárlási lehetőséget.

6. Az utazással kapcsolatos információknak legalább annyira könnyen hozzáférhetőnek

és érthetőnek kell lennie a belföldi és nemzetközi közlekedésben egyaránt, mint

amennyire az manapság az autós közlekedésben megszokott.

7. A közlekedési szolgáltatóknak megfelelő módon egyeztetniük kell az utasokkal a

menetrendek illetve létesítmények tervezése során.

8. A kártérítéssel és jogorvoslattal kapcsolatos jogokat harmonizálni kell Európában,

valamint ki kell terjeszteni minden közösségi közlekedési módra.

9. A közlekedési szolgáltatókat hatékonyabb együttműködésre kell ösztönözni annak

érdekében, hogy a nagytávolságú nemzetközi vasúti közlekedés valódi alternatívát

nyújtson a légi közlekedéssel szemben.

10. A közösségi közlekedés a társadalom minden csoportja számára elérhető kell, hogy

legyen.

11. A kis távolságú, határokon átívelő közlekedést egyszerűsíteni kell, árszintjét pedig

reális szinten kell meghatározni.

12. A vasúti, légi, komp-, és buszközlekedési szolgáltatásokat megfelelően integrálni

kell, továbbfejlesztett vasúti és buszos összeköttetést kell biztosítani a főbb

repülőterekhez és kikötőkhöz ahol lehetséges, integrált tarifarendszerrel.

13. A nemzetközi és belföldi nagysebességű vasútvonalakat tovább kell fejleszteni, de

nem más útvonalakon biztosított szolgáltatások rovására.

14.A távolsági közlekedésű vonatok és buszok valamint a helyi közösségi közlekedés

könnyen hozzáférhető kapcsolatát biztosítani kell.

15. A közösségi közlekedés biztonsági előnyeit szükséges fenntartani és

továbbfejleszteni.