Bakonyi: nem kellenek radikális változtatások

Pro... - 2010-05-11

Rendben zajlottak az idei érettségi írásbeli "alapvizsgák". Gépelési és fordítási hibák ugyan idén is előfordultak, ezeket azonban amilyen gyorsan lehetett, kommunikáltuk az érintett iskolák felé - mondta Bakonyi László, az Oktatási Hivatal elnöke a Klubrádióban. Összességében a feladatsorokat valamivel nehezebbnek, egyes részfeladatokat pedig könnyebbnek ítélték meg a pedagógusok a korábbi években tapasztaltnál.

Viták vannak a kétszintű érettségi rendszerről, ám véleményem szerint jól működik a szisztéma. Amennyiben a kormányzat a kétszintű vizsgarendszer megtartása mellett dönt, nem lesz szükség radikális változtatások végrehajtására - fogalmazott Bakonyi a Klubrádióban.

Szebedy Tas a Gimnáziumok Országos Szövetségének elnöke szerint az idei érettségi feladatok összeállítása a kivitelezés és nehézség tekintetében átlagosnak mondható, az azonban csak a javítás során fog kiderülni, hogy a voltak-e félreérhető feladatok a diákok számára. Kerpen Gábor, a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezének vezetője szerint ugyanakkor minden tárgyból kicsit nehezebb volt az idei vizsga, mint 2009-ben, ez azonban a szerinte nem baj: "növelni kell az érettségi tudástartalmát" - nyilatkozta a Magyar Hírlapnak.

A Magyartanárok Egyesületét vezető Arató László szerint bonyolultabb volt az idei középszintű magyar érettségi vizsga, annak feladatai közül pedig mindössze egy olyan volt, amelyet az átlagos, vagy annál gyengébb képességű diákok is jól meg tudtak oldani. Az emelt szintű vizsgával kapcsoltban elmondta: túl sok elemből áll, ezért évről évre kevesebben választják. Érdemes lenne újragondolni az emelt szintű magyar érettségit, hogy az versenyképes lehessen a többi tárggyal szemben - fogalmazta meg javaslatát a Magyar Hírlapnak. A Történelemtanárok Egyletének alelnöke, Fazekas Csaba arról számolt be: a történelem érettségik közép- és emelt szinten sem voltak különösebben nehezek, ám komolyabbnak bizonyultak a tavalyi feladatoknál. Kiváltképp az emelt szintű vizsga esetében sikeresen egyesítették a különböző feladattípusokat, így a szövegértést, a térképhasználatot, a vizuális látásmódot fejlesztő feladatot és a grafikonelemzést, ezzel a diákokat rávilágítva arra, hogy a történelem párhuzamba állítható a tanulók jelenlegi élményvilágával - méltatta elsősorban az emelt szintű vizsgalapot az alelnök.

 

Az írásbeli vizsgák május 25-ig tartanak, míg az érettségi időszak a középszintű szóbeli vizsgákkal június 25-én ér véget.

(www.edupress.hu)