Annak ellenére, hogy az utóbbi években jelentősen javultak a roma fiatalok továbbtanulási mutatói, negyedük se szakmát, se érettségit nem szerez. A még Hiller István korábbi oktatási miniszter felkérésére készített, Az integrációs oktatáspolitika hatásvizsgálata című kutatás eredményei rámutattak, hogy a közoktatási integrációra fordított negyvenmilliárd forint ellenére sem javultak a roma gyerekek továbbtanulási mutatói.
A Debreceni Egyetemen (DE) tanévnyitó ünnepségén szeptember 5-én beszédet mondott Dr. Réthelyi Miklós, a Nemzeti Erőforrás Minisztérium vezetője. A miniszter bizalommal tekintett a jövőbe is, és elsősorban a készülő új felsőoktatási törvény jelentőségét hangsúlyozta, amely, mint reméli, „korrigálja az elmúlt évek torzulásait, elsősorban a tanárképzésben.”
Réthelyi Miklós nemzeti erőforrás miniszter javaslatára 83 egyetemi tanárt nevezett ki szeptember 6-án Schmitt Pál köztársasági elnök - olvasható a hirtv.hu-n. Ünnepi beszédében az államfő hangsúlyozta: egyetemi tanárnak lenni nem csak mérföldkő a tudományos életben és a felsőoktatásban, de egyúttal élethosszig tartó feladat is, mivel a hivatás az élvonal képviseletét, az igényességet jelenti.
A hátrányokkal küzdő gyermekek felzárkóztatását, illetve a roma gyerekek iskolai integrációját iskola-előkészítő osztály, vagyis egy nulladik évfolyam bevezetésével orvosolná a jövőben az oktatási államtitkárság. A tervek szerint így a hátrányokkal küzdő gyerekek egy szigorúbb iskolaérettséget mérő felmérést követően csak a sikeres felzárkóztatás után kerülnének be az első osztályba.
Az október közepén kezdődő őszi érettségi időszak alatt szervezett vizsgákra szeptember 6-ig adhatják be jelentkezésüket a diákok - olvasható az eduline.hu-n. A tavaszi érettségi vizsgákkal ellentétben őszi érettségi vizsgát országszerte csak 150 kijelölt iskola szervez.
Mintegy 1200 pedagógus-álláshely szűnik meg az új tanévben - derül ki az oktatásért felelős államtitkárság háttéranyagából, amelyet a Magyar Nemzet ismertet.
A pedagógus-elbocsátásokat az iskolabezárások és az intézmény-összevonások eredményezték. Összesen 37 közoktatási intézmény szűnt meg, ebből hét végleg bezárt - olvasható a napilapban.
Tíz, minisztériumi és intézményi dolgozónak adta át Hoffmann Rózsa, a Nemzeti Erőforrás Minisztérium oktatásért felelős államtitkára augusztus 23-án a Trefort Ágoston-díjat azon személyeknek, akik nem oktatói tevékenységet folytatva, de az oktatás érdekében hosszabb időn át kiemelkedő munkát végeztek.
A Corvinus Egyetem Tanárképző Központja által a középiskolások körében végzett kutatásából kiderül, hogy a fiatalok több mint háromnegyede nincs tisztában a pénzügyi alapfogalmakkal. Az eredmények szerint a megkérdezett diákok csupán átlagosan 16 százaléka tudja pontosan, 7 százalékuk pedig nagyjából hogy mit jelent a biztosítás, a THM, a betéti kamat, a lízing, vagy a részvény és portfolió fogalma.
Az idei évben is időben és az elvárt minőségben elkészültek kiadóink könyvei, és terjesztőink a kért határidőre eljuttatják a több mint tízmillió kiadványt az iskolákba.
Augusztusban minden évben kiemelt téma a tankönyv, legfőként a tankönyvek ára, illetve az, hogy időben elkészülnek-e a tankönyvek, s azokat időben kiszállítják-e az iskolákba.
Elfogadta az Óvodai nevelési alapprogram módosítását a kormány július 21-én, így a jövőben nem lesz az óvodai nevelés része a gender-ideológia. A több mint tízéves nevelési programot 2009 novemberében módosították először, a szakmai egyeztetést követően azonban bekerült két olyan mondat az alapprogramba, amely komoly visszatetszést váltott ki a szülők és az óvodapedagógusok részéről - beszélt a változtatás okáról Hoffmann Rózsa oktatási államtitkár Budapesten.
Idén négy-öt százalékkal kell többet fizetni a tankönyvekért, mely átlagosan húszezer forintos költséget jelent a diákok és szüleik számára. A legtöbbet a kilencedikeseknek kell fizetniük, a rászorulóknak azonban az önkormányzatok idén is iskolakezdési támogatással segítenek - írja a dehir.hu.