A foglalkoztatás növelése a célja a szakmunkásképzési rendszer megváltoztatásának, amelyről tegnap több fórumon is szó volt. Egyrészt Orbán Viktor kormányfő és Parragh László , a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) elnöke beszélt a változtatásról, amikor megállapodást írtak alá Budapesten, másrészt a kormányszóvivői tájékoztatón Czomba Sándor, a Nemzetgazdasági Minisztérium foglalkoztatáspolitikáért felelős államtitkára ismertette a kormány által a szakmunkásképzéssel kapcsolatban hozott döntés részleteit.
A diákköri tanács állandó meghívottként vegyen részt a felsőoktatási intézmények szenátusában; az egyetemi, főiskolai, illetve a mesterképzésre való felvételi során pedig vegyék figyelembe a középiskolai kutatói, valamint a tudományos diákköri tevékenységet - többek között ezekkel a javaslatokkal reagált a felsőoktatási törvénytervezet koncepciójára az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet és az Országos Tudományos Diákköri Tanács (OTDT) által szervezett TDK - Felsőoktatás - Minőség című konferencia november 5-én, Kecskeméten.
A felsőoktatási intézmények oktatási színvonalának csökkenését nem lehet a hallgatókra áthárítani. Az egyetemek, főiskolák fura urai azt mondják: rossz a gyermek anyag , nem tanulnak megfelelően , silány a felhozatal nem szorgalmasak , elhalasztják vizsgáikat , stb.
A Vodafone Magyarország és a Prima Primissima Alapítvány idén negyedik alkalommal jutalmazta az oktatás iránt elkötelezett fiatalok munkásságát, így 2010-ben tíz díjazott vehette át elismerését Hoffmann Rózsától, az oktatásért felelős államtitkártól október 27-én. A hétezer eurós díjjal járó elismerést hét fiatal pedagógus és három intézmény érdemelte ki az oktatás, illetve a köznevelés területén mutatott kiemelkedő teljesítményéért.
Az utolsó simításokat végzi az Oktatásért Felelős Államtitkárság az új Felsőoktatási törvény koncepcióján, amelyet november 2-ikai sajtótájékoztatóján tár a nyilvánosság elé.
A kormány ígéretével, valamint a részvételi törvény tervezetével összhangban a kötelező szakmai egyeztetés mellett, azt időben megelőzve a minisztérium honlapján egyfajta nemzeti konzultáció indul el november 3-ától.
A Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola vette át a Harsányi János Főiskola (HJF) művészeti szakos hallgatóit, miután a HJF művészeti képzései a megfelelő felszerelések hiányában abbamaradtak - olvasható a metropol.hu-n. Közben a Magyar Akkreditációs Bizottság (MAB) is visszavonta az intézmény művészeti képzéseire vonatkozó akkreditációját, az Oktatási Hivatal (OH) pedig vizsgálatot rendelt el az ügyben.
A kar könyvtárát, egy csaknem kétszáz fő befogadására alkalmas hallgatói teret és kutatóhelyeket alakítottak ki a Nyugat-magyarországi Egyetem (NYME) Apáczai Csere János Kar épületének tetőterében. A felújított épületrészletet az október 14-én megtartott Apáczai-napok keretein belül adták át. A tetőtér egy 4,7 milliárdos projekt része, 350 millió forintból újult meg.
1. A magyar őstörténet oktatásakor a történelemtanárok fokozottan ügyeljenek a szakmailag hiteles adatok, folyamatok bemutatására, az őstörténettel, honfoglalással kapcsolatosan megfogalmazott, a történettudományban még nem igazolt elméletek megfelelő, kritikus kezelésére, a médiában, illetve a politikai közbeszédben elterjedt nézetek objektív felülvizsgálatára. Törekedjenek a megfogalmazódott elméletek bemutatására, ugyanakkor a nép- és nyelvrokonság kategóriáinak markáns megkülönböztetésére, tartózkodjanak az egyoldalú minősítésektől.
Csekély a tanárok megbecsültsége, alacsony a szakiskolák megtartó ereje, vagyis már az iskolai légkör is gondot okoz a szakképzésben - hangzott el az Iskolai klíma - Kihívások és válaszok a szakképzésben című nyitott műhelykonferencián, október 1-jén. Az iskolai erőszak természetét vizsgáló műhelykonferencia résztvevői a szakképzésben fellelhető gondokat elemezték.
Első fokon jogellenesnek ítélte a győri Kossuth Lajos Általános Iskolában végbemenő szegregációs folyamatot a Győr-Moson-Sopron Megyei Bíróság szeptember 30-án. A grémium kimondta ugyanakkor, hogy a szegregáció nem volt szándékos, de arra kötelezte az önkormányzatot, hogy szüntesse meg a folyamatot. A pert indító Esélyt a Hátrányos Helyzetű Gyerekeknek Alapítvány (CFCF) győzelemként értékeli az ítéletet, dr. Ottófi Rudolf oktatásért felelős alpolgármester azonban nem érzi vereségnek azt.
A német duális rendszerre térne át a szakképzés területén a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) és az Ipartestületek Országos Szövetsége (Iposz) - hangzott el az utóbbi szervezet által szeptember 30-án rendezett szakmai fórumon. Az elképzelés szerint a nyolcadik osztály elvégzése után kezdődne a szakképzés, és jóval több gyakorlati elemet tartalmazna. A kormány még idén szeretné parlament elé vinni a szakképzés reformját -
Míg a roma diákok 1,54, addig a nem roma tanulók csupán 0,4 százaléka tanul magántanulóként - derül ki az Oktatási Hivatal Integrációs oktatáspolitika hatásvizsgálata című kutatásából. A jelentés szerint az említett formában tanuló nebulók alig harmada végzi el azt az osztályt, ahová beiratkozott - írja a Magyar Nemzet.
Több középfokú iskolában azonos pontszám esetében az ábécésorrend alapján döntötték el, hogy ki jut be az adott intézménybe, miközben az iskolák 15 százalékában az intézményi felvételi tájékoztató nem tartalmazta a felvételi követelményeket - írja az Oktatási Hivatal (OH) jelentése alapján a Magyar Nemzet. A 2009. november 2. és 2010. április 30. között vizsgált iskolák csaknem hetven százaléka követett el valamilyen szabálytalanságot a középfokú felvételi során.
Összesen 19.514 jelentkezés érkezett be az október 15-én kezdődő őszi érettségi vizsgaidőszakra, négyezerrel több, mint tavaly. A maturálók jelentkezéseinek 85 százaléka középszintű megmérettetésre vonatkozik, a tantárgyak közül pedig az idegen nyelvek a legnépszerűbbek.