Nem is olyan régen még guar-gumiról, dioxinnal esetlegesen szennyezett élelmiszerekről szóltak a hírek, most a fogyasztók a fuzáriummal szennyezett élelmiszerektől ijedtek meg.
Több gyártó visszavonta egyes termékeit az azokban található - az európai uniós határértékeket meghaladó - fuzáriumtartalom miatt.Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület (OFE) közérdekű keresetet indít a Zepter International Ungarn Kft. ellen, mivel megítélése szerint a vállalat – amely jellemzően termékbemutatókon értékesíti termékeit – tisztességtelen szerződési feltételeket alkalmaz.
A Fővárosi Bíróság június 23-i jogerős ítéletével jóváhagyta a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságnak (NFH) azt a Füstirtók Egyesület és Szécsi László kérelmére indult eljárásban hozott határozatát, amely 100 millió forintos fogyasztóvédelmi bírsággal sújtotta - tömeges jogellenes promóciók miatt - a cigaretta promóciókat bonyolító HPS hosztesz céget.
Leállt hazánkban a Pilóta-keksz gyártás. Ezek az utolsó Albert és Pilóta-kekszek, továbbá vaníliás karikák, amelyek a győri üzem gyártósorain készülnek. Szombaton a délutános műszak távozásával Győrben megszűnik a patinás, kontinens szerte jól ismert termékek előállítása. Közel száz dolgozó kénytelen új munkát keresni.
Több tucat panasz érkezett a Gazdasági Versenyhivatalhoz a Penny Market születésnapi leárazása kapcsán. A bombaáras termékek az akció kezdete után pillanatok alatt elfogytak, a vásárlók pedig egymást taposták az élelmiszerért. Folyamatosan érkeznek a panaszok az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesülethez (OFE) a Penny Market „13. születésnapjára” meghirdetett akciójával kapcsolatban a Gazdasági Versenyhivatalhoz, és a fogyasztóvédelmi hatóságokhoz.
A tesztelt 20 gyerekülésből 1 kiváló (RÖMER Baby Safe Plus, kiegészítő talppal), 1 viszont elégtelen (Renolux 360°, biztonsági övvel) minősítést kapott a Kosár magazin júniusi számában megjelent nemzetközi teszten.
Évente 60 ezer gyermek sérül meg Európa szerte autóbalesetben, köszönhetően annak, hogy már 50 km/órás ütközésnél egytonnás „lövedékké” változik egy 25 kg-os gyermek. A gyerekülések életet menthetnek, ám a minőség és a rendeltetésszerű használat itt is kritikus pont – olvasható a reklámmentes Kosár magazinban.
Folyamatosan érkeznek a panaszok az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesülethez (OFE) a Penny Market „13. születésnapjára” meghirdetett akciójával kapcsolatban. Az egyes helyszíneken kialakult áldatlan állapotok mellett a fogyasztók elsősorban azt kifogásolják, hogy a meghirdetett akciós termékek az akció ideje alatt (bizonyos esetekben már az akció kezdetén vagy az után néhány perccel) nem voltak kaphatóak. A panaszosok többsége arra is kitér, hogy az üzletláncnak ez már nem az első ilyen akciója.
Oktatási programok indítását is tervezik annak az együttműködési megállapodásnak a keretei között, melyet a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) és a Magyar Márkaszövetség írt alá május 25-én. A két érdekvédelmi szervezet kiemelt célja, hogy 2010 a fiatalok éve legyen a civil fogyasztóvédelemben, a tudatosabb fogyasztói magatartás ösztönzésével is ellensúlyozva a gazdasági válság kedvezőtlen hatásait.
A K & H Biztosítónak törölnie kell szerződési feltételeiből azt a tiszteségtelennek ítélt kikötést, hogy a betörések károsultjainak rendőrségi nyomozást megszüntető határozatot vagy jogerős bírósági ítéletet kell beszereznie ahhoz, hogy fizessen a biztosító. Ez a feltétel évekig is meghosszabított egy-egy kárrendezési eljárást. A jogerős bírósági döntés precedens értékű, így más biztosítók önként törölhetik hasonló passzusaikat.
A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (Felügyelet) határozatában felszólította K&H Bank Zrt-t az ügyféltájékoztatásra vonatkozó jogszabályok betartására, s 10 millió forint bírságot rótt ki a hitelintézetre. A tőkepiaci törvény alapján kiszabható maximális bírság indoka, többek között, hogy a felügyeleti vizsgálat a banknál több olyan, összefüggő hiányosságot tárt fel, amelyek nagyszámú befektető részére téves következtetések levonására adhattak lehetőséget a szerződéskötéskor, illetve a futamidő alatt.
Ha a járatok törléséről nem tájékoztatják időben az utasokat, és nem tudják megfelelően indokolni a járat törlését, az uniós jogszabályok kimondják, hogy kártérítésként kötelesek a lehető leggyorsabb utaztatást biztosítani az ügyfeleknek.
Az elmúlt hetekben számos hírt hallottunk a légijáratok technikai okok miatt történő késéséről, amelyek következtében több járat utasai több órát várakoztak, egy párizsi gép utasai pedig csak két nappal később jöhettek haza.
Megegyezés született a két fél között: a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége szünetelteti az E.ON ellen indított pert, mivel a szolgáltató a kötbérfizetési kötelezettségnél nagyobb kedvezményt fizet a fogyasztóknak.
A FEOSZ még februárban indított pert kötbérfizetési kötelezettség nem teljesítése miatt.
Az Országos Meteorológiai Szolgálat (OMSZ) tanulmánya szerint nem volt rendkívüli időjárás a januári áramkimaradás időszaka alatt. A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségének álláspontja szerint így az E.ON Áramszolgáltató Zrt. a fogyasztóknak megtévesztő tájékoztatást adott, és nem az Üzletszabályzatának megfelelően járt el az üzemzavarok elhárítása során.
Az Európai Fogyasztói Központ Magyarország (EFK) 2008-ban jóval több panaszt és információkérést kezelt, mint az előző évben. A 203 panasz és 270 információkérés tárgya legtöbbször a légi közlekedéssel kapcsolatos jogokat és az online kereskedelmet érintette.
Míg 2007-ben az EFK mindössze 140 panaszt regisztrált és 90 esetben adott információt a fogyasztóknak, addig 2008-ban 203 panasz ügyében járt el és 270-szer adott tájékoztatást – mondta el Dr. Morvay György, az EFK igazgatója a szervezet 2008-as működéséről szóló beszámolójában.Az Európai Unió Egészségügyi és Fogyasztóvédelmi Főigazgatóság egy éve vezette be a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatról szóló (UCP) irányelvet. Az elmúlt évben 60 ezer panasz érkezett és a nemzeti hatóságok több mint 2 300 esetben indítottak vizsgálatot.
„Csak Önnek, csak ma” – az ilyen reklámszövegek nem csak bosszantóak, de ellentétesek az Európai Unió tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatról szóló (UCP) irányelvével, amely egy éve hatályos a tagállamokban.
A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (a továbbiakban: FEOSZ) a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztériumhoz fordult az Állami Autópálya Kezelő Zrt. fogyasztókat sértő gyakorlata miatt.
A 4 napos autópálya matrica a vásárló által megjelölt kezdő napra és további három napra (összesen négy egymást követő napra) szóló matrica.
Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület (OFE) értetlenül áll az előtt, hogy a Budapesti Közlekedési Vállalat Zrt. (BKV) a hatályos jogszabályok ellenére, és egy nemrégiben született ombudsmani állásfoglalást is semmibe véve, pótdíjfizetési követeléseit saját döntése alapján – a jogszabályban meghatározott egy éven túl – továbbra is öt évre kiterjesztve érvényesíti, ráadásul az eljárási költségekkel és kamatokkal jelentősen megnövelve.
A szolgáltató magatartása elfogadhatatlan a fogyasztók részére! Akkor, amikor néhány napi fogyasztói fizetési késedelem esetén akár egy-két forint kamatot is automatikusan érvényesít a szolgáltató a következő havi számlában, hogyan teheti meg, hogy rendkívüli időjárási körülményre hivatkozik és nem tesz eleget fizetési kötelezettségének? Csak úgy, hogy erőfölényével él vissza a kiszolgáltatott fogyasztóval szemben.
Tél van, havazik és több megyében nincs áram, nincs víz, nincs fűtés, nincs szennyvízelvezetés, viszont van óvodai és iskolai tanítási szünet. Több tízezer háztartást érintett a kedden este kezdődött havazás, mivel a villanyvezetékek kidőlt oszlopait nehezen tudta a szolgáltató helyreállítani. A vezetékekre tapadó hó miatt elszakadtak a vezetékek, és a hó súlya miatt kidőlt fák is jelentős kárt okoztak a hálózatban. Mindez anyagilag kárt okozott számos háztartásban, de ki téríti ezt meg?